Hoorcollege De Rooklobby door Wanda de Kanter

21 oktober 2023

Hoorcollege De Rooklobby door Wanda de Kanter

‘De Rooklobby’ is een hoorcollege in 10 delen over de praktijken van de tabaksindustrie en de gevolgen voor mens en milieu door longarts en voorzitter van Rookpreventie Jeugd Wanda de Kanter. Het college van in totaal 3 uur en 9 minuten is te vinden op het hoorcollegekanaal Home Academy. Home Academy-clubleden luisteren gratis, anderen kunnen het college downloaden tegen betaling van € 10.

Wanda de Kanter zet in het college helder uiteen wat de effecten van roken en tabaksverslaving zijn. Daarnaast schetst ze hoe de tabaksindustrie en haar kompanen al meer dan vijftig jaar steeds manieren vinden om hun dodelijke producten aan de man te brengen. Ze brengt het hele veld van de tabaksindustrie en rooklobby in beeld. Van de situatie op de tabaksplantages, de politieke lobbytactieken, de greenwashing, de marketing en reclames tot de wereldwijde praktijken om jongeren te verleiden om te gaan roken en hoe overheden hier niet adequaat op reageren. Ze eindigt haar hoorcollege met mogelijke tegenmaatregelen die hard nodig zijn om mens en milieu te beschermen tegen de praktijken van deze verwoestende industrie.

Download ‘De Rooklobby’ via home-academy.nl

longarts | politiek | influencer-marketing | tabakslobby | tabaksindustrie | roken | jongeren en roken | Wanda de Kanter | tabak